Prima pagina Instructorii nostri Galerie foto Inscriere Contact
LEGISLATIE RUTIERA
CONDUCERE PREVENTIVA
MECANICA
SEMNE DE CIRCULATIE
PARTENERIATE
CHESTIONARE
Crezi ca 30 de ore de condus sunt suficiente ?
Da
Nu stiu
Nu
Intrebari de la examenul teoretic


intrebari conducere ecologica

intrebari mecanica cat. B

intrebari mecanica cat. C,D

intrebari reguli profesionale cat. C,D

intrebari conducere preventiva

intrebari prim ajutor


1. Airbag-ul (perna de aer) are rolul:

a) de a asigura suspensia vehiculului
b) de a asigura protecţia în caz de impact frontal sau lateral
c) de a sigura protecţia în caz de impact din spate (telescopaj)


2. Ambreiajul are rolul:

a) de a cupla sau decupla progresiv motorul de restul transmisiei
b) de a asigura posibilitatea efectuării virajelor
c) de a asigura o turaţie constantă motorului


3. Arderea incompletă a carburantului determină:

a) poluare suplimentară
b) consum suplimentar
c) uzură suplimentară


4. Autoaprinderea, în cazul motoarelor care funcţionează cu benzină, se poate datora:

a) reglării greşite a aprinderii
b) utilizării unui carburant cu cifră octanică inferioară celei recomandate
c) utilizării unui carburant cu cifră octanică superioară celei recomandate


5. Bateria de acumulatoare are rolul:

a) de a acţiona pompa de apă
b) de a acţiona sistemul de ungere
c) de a asigura curent electric consumatorilor, atunci când motorul este oprit


6. Bateria de acumulatoare este descărcată dacă:

a) la aprinderea farurilor, lumina acestora slăbeşte progresiv
b) la acţionarea claxonului, acesta emite un sunet slab sau nu funcţionează
c) este mai uşoară ca de obicei


7. Benzinelor le este caracteristică:

a) culoarea
b) cifra octanică
c) cifra cetanică


8. Blocarea motorului datorită creşterii excesive a temperaturii se numeşte:

a) gripare
b) detonaţie
c) calare


9. Blocarea motorului datorită lipsei ungerii se numeşte:

a) gripare
b) detonaţie
c) calare


10. Blocarea roţii în timpul rulării poate fi cauzată de:

a) griparea rulmenţilor roţii respective
b) uzurii garniturilor de frânare
c) ovalizarea tamburului


11. Blocarea termostatului în poziţia deschis conduce la:

a) fierberea lichidului de răcire
b) pierderea lichidului de răcire
c) consum mărit de combustibil, deoarece motorul nu atinge temperatura normală de funcţionare


12. Cărui fenomen se datorează funcţionarea în continuare a motorului după întreruperea contactului?

a) autoaprinderii
b) calării
c) gripării


13. Calamina depusă pe electrozii bujiilor indică:

a) consumului exagerat de ulei, datorită uzurii motorului
b) amestecului carburant prea bogat
c) pătrunderii carburantului în baia de ulei


14. Care dintre caracteristicile enumerate mai jos pot fi caracteristice frânei?

a) promptitudine
b) fidelitate
c) declivitate


15. Care dintre motivele enumerate mai jos poate determina acţionarea greoaie a volanului?

a) presiune prea mare în roţile din faţă
b) presiune prea mică în roţile din faţă
c) presiune prea mare în roţile din spate


16. Care este cauza încălzirii excesive a anvelopelor?

a) presiunea prea mare din anvelopă
b) presiunea prea mică din anvelopă
c) rularea cu viteză excesivă


17. Care este nivelul corect al electrolitului din bateria de acumulatoare?

a) 1 mm peste nivelul plăcilor
b) 1 cm peste nivelul plăcilor
c) 10 cm peste nivelul plăcilor


18. Care este rolul cutiei de viteze?

a) permite alegerea unor rapoarte de transmitere convenabile între motor şi roată, inclusiv scoaterea la punctul mort
b) asigură mersul înapoi fără a inversa sensul de rotaţie al motorului
c) asigură transmiterea momentului motor de la motor la roţi


19. Care este temperatura de regim normală a lichidului de răcire?

a) 60-70 grade Celsius
b) 90-95 grade Celsius
c) 110-120 grade Celsius


20. Care motiv determină consum mărit de carburant?

a) dereglarea carburaţiei sau a sistemului de injecţie a carburantului
b) conducerea ecologică
c) folosirea unui carburant ecologic


21. Care poarte fi cauza faptului că volanul trage într-o parte?

a) încărcătura dispusă asimetric
b) geometria roţilor directoare greşit regalată
c) presiunea prea mică din pneuri


22. Care poarte fi cauza faptului că volanul trage într-o parte?

a) presiunea prea mare din pneurile roţilor din faţă
b) presiunea inegală din pneurile roţilor din faţă
c) presiunea prea mică din pneurile roţilor din faţă


23. Care poate fi cauza descărcării acumulatorului electric?

a) folosirea frecventă a demarorului
b) reglajul defectuos al releului de încărcare
c) mersul cu viteze ridicate


24. Care poate fi cauza încălzirii accentuate a pneurilor?

a) deplasarea cu viteze ridicate
b) supraîncărcarea vehiculului
c) presiunea prea mică


25. Care poate fi cauza încălzirii tamburului de frână al sistemelor de frânare hidraulice?

a) garnituri de frânare uzate
b) saboţii se află prea departe de tambur
c) arcul de readucere a saboţilor de frânare este rupt


26. Care poate fi cauza uzurii premature a pneurilor roţilor din faţă?

a) deplasarea cu viteze reduse
b) acţionarea volanului pe loc
c) reglarea defectuoasă sistemului de direcţie


27. Care poate fi motivul încălzirii excesive a motorului?

a) blocarea termostatului în poziţia închis
b) ruperea curelei de antrenare a ventilatorului sau pompei de apă
c) blocarea termostatului în poziţia deschis


28. Care poate fi motivul încălzirii excesive a motorului?

a) blocarea termostatului în poziţia închis
b) temperatura ridicată a aerului, vara
c) temperatura scăzută a aerului, iarna


29. Catalizatorul autoturismului are rolul de a:

a) îmbunătăţi performanţele dinamice ale vehiculului
b) reduce emisiile poluante
c) reduce consumul de ulei


30. Când se consideră că nivelul uleiului din baie este corect?

a) când este peste gradaţia MAX a jojei
b) când este sub gradaţia MIN a jojei
c) când este între gradaţia MIN şi cea MAX a jojei


31. Când trebuie schimbat lichidul antigel?

a) în fiecare an
b) o dată la trei ani
c) niciodată


32. Ce asigură sistemul ESP (Electronic Stability Program)?

a) controlul asupra tracţiunii
b) controlul asupra frânelor
c) controlul asupra diferenţialului


33. Ce cauzează apariţia tăieturilor pe suprafaţa de rulare a anvelopei, a crăpăturilor în canalele profilului?


a) rularea cu viteză mare
b) rularea cu presiune mai mică decât cea prescrisă în anvelope
c) dezechilibrarea roţii


34. Ce fel de benzină se foloseşte la motoarele dotate cu catalizator?

a) benzină aditivată
b) benzină cu cifră octanică scăzută
c) benzină fără plumb


35. Ce împiedică sistemul ABS?

a) patinarea roţilor sub sarcină
b) deraparea vehiculului în viraj
c) blocarea roţilor la frânare


36. Ce reprezintă cifra octanică a benzinei?

a) gradul de puritate al combustibilului
b) un raport etalon dintre izooctan şi heptan
c) cantitatea de izooctan din benzină


37. Ce se urmăreşte la lucrul cu soluţia antigel?

a) evitarea diluării acesteia cu apă
b) evitarea agitării acesteia, pentru că poate exploda
c) evitarea contactului cu aceasta pentru că este toxică


38. Cifra octanică a benzinei utilizate la motoarele cu aprindere prin scânteie se alege în funcţie de:


a) raportul de transmitere
b) raportul final
c) raportul de compresie


39. Compresorul instalaţiei de aer condiţionat a autoturismului este acţionat :

a) mecanic, de către motorul autovehiculului
b) electric, de către demaror sau alt motor electric
c) electric, de către alternator


40. Consumul ridicat de combustibil şi implicit conducerea neecologică sunt favorizate de:

a) deplasarea cu viteze ridicate
b) folosirea permanentă a instalaţiei de aer condiţionat a vehiculului
c) rularea cu geamurile deschise


41. Creşterea nivelului uleiului din baia de ulei a motorului se datorează:

a) defectării pompei de ulei
b) defectării pompei de apă
c) pătrunderii carburantului sau a lichidului de răcire în baia de ulei


42. Cum se procedează pentru repararea defecţiunilor sistemului de direcţie?

a) se remediază numai în ateliere autorizate
b) se apelează la o cunoştinţă care se pricepe la maşini
c) acestea nu se repară, deoarece nu prezintă pericol


43. Cum se realizează aprinderea combustibilului la motoarele alimentate cu benzină?

a) cu bujii incandescente
b) cu bujii cu scânteie
c) prin compresiune


44. Cum se realizează aprinderea combustibilului la motoarele Diesel?

a) cu bujii incandescente
b) cu bujii cu scânteie
c) prin compresiune


45. Cum sunt de regulă roţile directoare ale autoturismelor cu tracţiunea pe roţile din faţă?

a) divergente sau paralele
b) convergente sau paralele
c) convergente


46. Cum sunt de regulă roţile directoare ale autoturismelor cu tracţiunea pe roţile din spate?

a) divergente
b) divergente sau paralele
c) convergente sau paralele


47. Cum veţi frâna pe un drum alunecos, dacă vehiculul nu dispune de ABS?

a) fin, cu mai multe eliberări ale pedalei de frână
b) cu o singură apăsare energică a pedalei de frână
c) cu mai multe apăsări energice ale pedalei de frână


48. Dacă pe roţile aceleiaşi osii eficienţa frânei este diferită, atunci:

a) după frânare roţile rămân blocate
b) la frânare vehiculul poate derapa lateral
c) acest lucru nu afectează ţinuta de drum


49. De pe care parte a jantei se începe demontarea anvelopei?

a) de lângă valvă
b) de pe partea opusă valvei
c) de pe oricare parte


50. Defecţiunea cea mai frecventă a sistemului de răcire cu lichid este:

a) ruperea ventilatorului
b) ruperea sau tensionarea necorespunzătoare a curelei de acţionare a ventilatorului sau pompei de apă
c) defectarea radiatorului


51. Defectarea frecventă a ambreiajului poate fi determinată de:

a) acţionarea îndelungată a pedalei de ambreiaj, la opriri mai lungi, cu motorul pornit
b) rularea cu viteze ridicate
c) rularea frecventă cu levierul schimbătorului de viteze scos la punctul mort


52. Defectarea frecventă a ambreiajului poate fi determinată de:

a) patinarea acestuia la turaţii ridicate ale motorului
b) rularea cu viteze reduse
c) rularea frecventă cu motorul oprit


53. Defectarea frecventă a ambreiajului poate fi determinată de:

a) porniri de pe loc cu sarcini mari, care necesită turarea motorului şi patinarea îndelungată a ambreiajului
b) rularea pe autostradă
c) utilizarea de carburanţi necorespunzători


54. Din care parte a jantei se începe montarea anvelopei?

a) de lângă valvă
b) din partea opusă valvei
c) din oricare parte


55. Durata de serviciu a pneurilor este influenţată în principal de :

a) starea sistemului de frânare
b) temperatură
c) presiunea din pneuri


56. Efortul mare solicitat la acţionarea pedalei de frână poate avea drept cauze:

a) prezenţa aerului în instalaţie
b) griparea pistonaşelor de frână ai cilindrilor receptori
c) blocarea cablului frânei de mână


57. Eliberarea incompletă a frânei de mână determină:

a) economie de carburant
b) consum suplimentar de carburant
c) încălzirea butucilor roţilor pe care acţionează frâna de mână


58. Emisia de fum albastru a autovehiculelor se datorează:

a) consumului exagerat de ulei, datorită uzurii motorului
b) amestecului carburant prea bogat
c) pătrunderii carburantului în baia de ulei


59. Emisia de fum negru a autovehiculelor se datorează:

a) consumului exagerat de ulei, datorită uzurii motorului
b) amestecului carburant prea bogat
c) pătrunderii carburantului în baia de ulei


60. Expresia Tubeless de pe pneurile vehiculului desemnează:

a) anvelope de iarnă
b) anvelope fără cameră
c) anvelope de curse


61. Frâna de serviciu asigură:

a) imobilizarea vehiculului atunci când acesta stă pe loc
b) reducerea vitezei sau oprirea vehiculului, sigur, rapid şi eficace
c) frânare roţilor motoare


62. Frâna funcţionează eficient dacă:

a) spaţiul de frânare este cât mai mic
b) urma de frânare vizibilă pe carosabil este scurtă
c) pedala are cursă mare


63. Fumul negru emis de motoarele Diesel se datorează:

a) înfundării tobei de eşapament
b) culorii combustibilului
c) defecţiunilor sistemului de injecţie


64. Inspecţia tehnică periodică (ITP) se efectuează:

a) la ARR (Autoritatea Rutieră Română)
b) la RAR (Registrul Auto Român)
c) la staţiile autorizate în acest sens


65. Inspecţia tehnică periodică (ITP) se efectuează:

a) după reparaţii capitale
b) la intervalele prevăzute de lege
c) lunar


66. În timp ce conduceţi autoturismul sesizaţi că volanul trage într-o parte. Care poate fi
cauza?


a) presiune diferită în pneurile din faţă
b) reglajul defectuos al geometriei roţilor directoare
c) vânt lateral puternic


67. Jocul mare la volan poate fi determinat de :

a) uzura axului volanului
b) uzura pneurilor
c) uzura bieletelor de direcţie


68. La acţionarea pedalei de frână a unei instalaţii hidraulice, aceasta este elastică, întărinduse doar după apăsări repetate. Care este cauza?

a) cuplajul compresorului patinează
b) garniturile de frânare sunt murdare
c) existenţa aerului în instalaţie


69. La acţionarea pedalei de frână aceasta pulsează ritmic. Care poate fi cauza?

a) uzura saboţilor de frână
b) fierberea lichidului de frână
c) ovalizarea tamburilor de frână


70. La ce intervale se schimbă uleiul de motor şi filtrul de ulei?

a) anual
b) lunar
c) la intervalele recomandate de producătorul vehiculului


71. La utilizarea roţii de rezervă de tip subţire (de urgenţă), se va circula cu o viteză maximă de:

a) 50 km/h
b) 60 km/h
c) 80 km/h


72. Mecanismul mobil al motorului este alcătuit din:

a) piston, bolţ, bielă, arbore cotit
b) supapă, bolţ, arbore cu came
c) carburator, tobă de eşapament


73. Menţinerea piciorului pe pedala de ambreiaj după eliberarea acesteia provoacă uzura:

a) rulmenţilor roţilor motrice
b) rulmentului de presiune
c) rulmenţilor alternatorului


74. Motorinelor le este caracteristică:

a) culoarea
b) cifra octanică
c) cifra cetanică


75. Nivelul uleiului din baie se controlează de regulă cu:

a) manometrul de ulei
b) termometrul de ulei
c) joja


76. Normele Euro 1,2,3,4 etc. reprezintă:

a) norme de consum
b) norme de poluare
c) norme de confort


77. O cursă liberă mare a pedalei de frână poate fi determinată de :

a) joc prea mare între saboţi şi tambur
b) ruperea arcului de readucere a saboţilor
c) pierederea lichidului de frânare


78. O cursă liberă mică a pedalei de frână poate fi determinată de :

a) pierederea lichidului de frânare
b) ruperea arcului de readucere a saboţilor
c) joc prea mic între saboţi şi tambur


79. Observaţi că la acţionarea frânei aceasta trebuie apăsată de mai multe ori pentru a fi eficace. Ce măsuri luaţi?

a) circulaţi fără a ţine cont de acest fenomen
b) reparaţi frâna la un atelier specializat
c) rugaţi un cunoscut care se pricepe să o repare


80. Pe ce tip de anvelope se inscripţionează literele M+S?

a) pe anvelopele all-season (pentru toate anotimpurile)
b) pe anvelopele de iarnă
c) pe anvelopele de vară


81. Presiunea din pneuri se măsoară:

a) la rece, după o perioadă de staţionare
b) la cald, după rulare
c) cu vehiculul încărcat


82. Roata de rezervă de dimensiuni normale se va utiliza:

a) doar la viteze reduse
b) doar în cazul permutării roţilor
c) doar atât cât este strict necesar


83. Sistemul ABS (Antiblockiersystem) permite:

a) blocarea diferenţialului
b) blocarea uşilor
c) păstrarea controlului asupra direcţiei în timpul frânării


84. Sistemul ABS:

a) previne blocarea totală a roţilor la frânare
b) asigură blocarea totală a roţilor la frânare
c) asigură controlul tracţiunii


85. Sistemul de ungere poate fi întreţinut prin:

a) schimbarea periodică a uleiului
b) verificarea şi completarea nivelului uleiului
c) spălarea radiatorului


86. Supapele motorului în patru timpi sunt acţionate de:

a) arborele de distribuţie
b) axul cardanic
c) axul compresorului


87. Termostatul are rolul:

a) de a asigura răcirea uleiului motor
b) de a asigura răcirea habitaclului
c) de a menţine constantă temperatura motorului


88. Termostatul este parte componentă a instalaţiei de:

a) răcire
b) ungere
c) aer condiţionat


89. Termostatul permite:

a) deschiderea şi închiderea circuitului aerului din motor
b) deschiderea şi închiderea circuitului lichidului de răcire, între motor şi radiator
c) deschiderea şi închiderea circuitului uleiului motor


90. Tetierele au rolul:

a) de a asigura sprijin braţelor
b) de a asigura protecţia în caz de impact frontal sau lateral
c) de a sigura protecţia coloanei cervicale în caz de impact din spate (telescopaj)


91. Uleiul de motor este caracterizat prin:

a) culoare
b) temperatură
c) vâscozitate şi onctuozitate


92. Uleiul din motor are rolul:

a) de a unge piesele în mişcare ale acestuia, prin formarea unei pelicule de lubrifiant pe suprafaţa acestora
b) de a proteja motorul de rugină
c) de a asigura montarea uşoară a motorului


93. Un motor cu aprindere prin scânteie cu raport de compresie ridicat impune folosirea unei

a) benzină aditivată cu tetraetil de plumb
b) benzină cu cifră octanică scăzută
c) benzină fără plumb


94. Un motor cu aprindere prin scânteie cu raport de compresie ridicat impune folosirea unei benzine:

a) cu cifră octanică ridicată
b) cu cifră octanică scăzută
c) lipsite de aditivi


95. Uzura diferită a pneurilor de pe aceeaşi punte poate avea drept cauză:

a) deplasarea cu viteze ridicate
b) încărcarea asimetrică a vehiculului
c) defecţiuni ale sistemului de frânare sau reglaj defectuos al direcţiei


96. Uzura neuniformă, în pete a suprafeţei de rulare a pneurilor este cauzată de:

a) deplasarea cu viteze ridicate
b) presiunea din pneuri prea scăzută
c) uzura amortizoarelor telescopice


97. Uzura pneurilor se accentuează din cauza:

a) deplasării cu frânări şi accelerări bruşte (stil agresiv de conducere)
b) deplasării cu viteze constante (stil preventiv de conducere)
c) deplasării pe drumuri cu piatră cubică


98. Uzura uniformă a pneurilor la marginile suprafeţei de rulare este cauzată de:

a) deplasarea cu viteze ridicate
b) presiunea din pneuri prea scăzută
c) presiunea din pneuri prea ridicată


99. Uzura uniformă a pneurilor pe mijlocul suprafeţei de rulare este cauzată de:

a) deplasarea cu viteze ridicate
b) presiunea din pneuri prea scăzută
c) presiunea din pneuri prea ridicată


100. Ventilatorul instalaţiei de răcire cu lichid poate fi acţionat:

a) mecanic, prin curea, de către motor
b) electric, prin termocontact şi motor electric
c) hidraulic


101. Vibraţia volanului poate fi cauzată de:

a) neechilibrarea roţilor din faţă
b) presiunea prea mare din pneurile roţilor din faţă
c) neechilibrarea volanului


102. Care este cauza uzurii uniforme a marginilor suprafeţei de rulare a anvelopei?

a) presiunea prea micã din anvelopã
b) presiunea prea mare din anvelopã
c) funcţionarea necorespunzătoare a amortizoarelor


103. Ce defecţiune poate determina aprinderea lămpii martor a nivelului încărcării
acumulatorului de pe tabloul de bord?


a) defectarea pompei de ulei
b) defectarea pompei de apă
c) ruperea curelei de acţionare a alternatorului


104. Ce poate determina faptul că volanul trage într-o parte:

diferenţa de presiune între cele două roţi din faţă;
jocul mare la volan
una dintre roţile din faţă rămâne blocată


105. Motoarele cu aprindere prin comprimare (MAC sau Diesel) utilizează drept
carburant:


a) benzina
b) motorina
c) uleiul de motor


106. Motoarele cu aprindere prin scânteie (MAS sau motoare Otto) utilizează drept
carburant:


a) benzina
b) motorina
c) uleiul de motor


www.circultiarutiera.ro


user:
parola:
Creeaza cont nou
Am uitat parola
Fie ca esti sofer, sau unul in devenire... te invitam in comunitatea noastra, sa imparti cu noi pareri, impresii, din ale condusului
Copyright © 2009 AUTOCONTACT SRL
Website creat de Trim Media
legislatie rutiera | conducere preventiva | mecanica | semne de circulatie | parteneriate | chestionare
instructorii nostri | galerie foto | inscriere | contact